بهگزارش میراثآریا بهنقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی ادارهکل میراثفرهنگی صنایعدستی و گردشگری اردبیل، قادر تقیزاده معاون گردشگری این استان، امروز 2 خرداد 96، با بیان اینکه توسعه کمّی و کیفی فعالیت مراکز خدمات گردشگری بهویژه دفاتر خدماتمسافرتی در تداوم استقبال گردشگران داخلی و خارجی برای سفر اهمیت خاص دارد، گفت: «با رونق گرفتن گردشگری در کشور، تقاضا برای اخذ مجوزهای جدید برای عرضه خدمات بهتر و مطلوبتر افزایش یافته است. همچنین با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اتخاذ سیاستهای جدید در عرصه بینالملل و بهبود نگاه جهانی به ایران، شاهد علاقهمندی بیشتر گردشگران جهان برای سفر به ایران بودهایم.»
او گفت: «دفاتر خدماتمسافرتی، بهعنوان اولین مراکز عرضه خدمات گردشگری و جذب و راهنمایی گردشگران برای انتخاب مقصد سفر، میتوانند در ورود گردشگر به کشورمان مؤثر باشند و به این دلیل فعالیت آنها از جنبه کیفی و کمی اهمیت زیادی دارد.»
تقیزاده، با بیان اینکه تا سال 92 تعداد دفاتر خدماتمسافرتی در سطح استان اردبیل 24 دفتر بود، خاطرنشان کرد: «با توجه به افزایش تقاضا در دولت یازدهم، افزایش میزان سفرها، گردشگرپذیر بودن استان اردبیل بهویژه در فصل بهار و تابستان، و نیاز به عرضه خدمات بیشتر، تعداد آنها تا پایان سال 95 به 40 دفتر افزایش یافته است.»
او همچنین از ارائه 27 درخواست مجوز جدید به ادارهکل میراثفرهنگی این استان خبر داد و گفت: «از این تعداد چهار درخواست از شهرستان اردبیل و یک درخواست از شهرستان پارسآباد در کمسیون فنی دفاتر خدماتمسافرتی تصویب شد و فرایند صدور مجوز آنها نیز طی میشود.»
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اردبیل ابراز امیدواری کرد که با تأمین زیرساختهای ضروری بخش گردشگری در کشور و استان، همزمان با شروع مأموریت دولت جدید و همکاری جوامع و انجمنهای صنفی برای تهیه بستههای سفر، گردشگری در این استان بیشازپیش توسعه یابد.
انتهای پیام/